Pages

2016. augusztus 31., szerda

Az Ikrek szerint a nyár....





Pár nappal ezelőtt, Zoli úgy búcsúzott el az Ikrektől reggel, hogy arra kérte őket, hogy írják le a nyarukat. Gondolom, ez amolyan "back to school" ötlet volt a részéről, nem árt, ha kicsit tollat ragadnak, megmozgatják az agytekervényeiket és a fogalmazást is gyakorolják ezzel a lendülettel. Én az egészről mit sem sejtettem (ugyanis addigra már régen elindultam a munkahelyemre), így egészen meglepődtem este, amikor Zoli szólt Klárának és Imónak, hogy "Na akkor, mutassátok, hogy mit írtatok!"
Annyira tetszett mind a két öszefoglaló, hogy engedélyt kértem tőlük a blogra való bemásolásra. Megkaptam, habár Imó kicsit szabadkozott, hogy szerinte az övé béna, pedig szerintem egyáltalán nem, igazán imolás lett.
Tehát akkor most bemásolom őket, szó szerint, változtatás nélkül.


KLÁRA:
"A nyár
Mint minden nyáron, ezen a nyáron is elmentünk közösen a nagyszüleinkkel nyaralni. Idén Tenerifére.
Szinte a teéjes tenerifei "csapat" - Apukám hiányzik róla, ő volt a fotós
Az út egy kicsit hosszú volt, de jól telt. Rajzoltunk, kártyáztunk, játszottunk, ettünk (én egy finom levest) és nevettünk a többi utason (pl.: Irénen). Amikor megérkeztünk, kicsit aggódtam, hogy túl szeles lesz, de szerencsére csak a repülőtéren fújt nagyon a szél.
Landolás előtt

A tengerpart
A szállodába egy busszal mentünk. A szálloda jó nagy volt. Finom volt a kaja, és voltak medencék. A szoba lehetett volna jobb is, de mivel nem sok időt töltöttünk ott, annyira nem volt fontos, hogy milyen.
Az óceán valami csodás volt! Főleg az utolsó nap, amikor nagyon nagy hullámok voltak. Egyik nap hajókáztunk. Bevittek minket az óceánba, hogy lássunk delfint és bálnát. És láttunk is! Nagyon aranyosan pöfékeltek a bálnák, a delfinek pedig a hajó előtt ugrálgattak ki a  vízből. Nagyon élveztem a hajótúrát. Főleg azt a részét, amikor a hajóról be lehetett ugrálni a vízbe! Egy ember etette a halakat. Nagyon sok hal volt. Emma bele is ugrott a halakba. Én pedig, ami után beugrottam, amilyen gyorsan csak tudtam kimentem a vízből, mert megláttam azt a nagyon sok halat. A víz (mellesleg) nagyon finom volt. Nem volt jéghideg, de olyan nagyon meleg sem, nagyon frissítő volt. A túra elején kicsit fájt a hasam, de aztán leöntöttek vízzel, hogy "jobban legyek", lefeküdtem egy kicsit, és már jól is lettem!


A hajóról ugrálás - úgy tűnik, az egyik legnagyobb élmény
Elmentünk a Siam Parkba is. Nagyon jó volt. Lecsúsztunk az összes csúszdán kivéve kettőt. Az egyik csúszdán én azért nem, mert korhatáros volt (azt hisezm 13+), a másikon azért nem, mert nagy volt a sor. Nagyon sok jó csúszda volt. Az összes tetszett.
A Siam Park (Európa talán legklasszabb vizi-vidámparkja)
bejárata előtt - a nap végén
A Loro Park is nagyon jó volt: Megnéztük az orkashowt. Hatalmasak voltak az orkák. Megnéztük a delfinshowt és a fókashowt és a papagájshowt. Voltak tigrisek és furcsa majmok, valamint nagyon sok fajta pingvin.
A Loro Park (állatkert? állatos szórakoztató park?) kedvencei: az orkák
(vagy gyilkos bálnák, vagy kardszárnyú delfinek)

Delfinek


Nekem nagyon tetszett Tenerife! Az óceán, az éttermek, a parkok, a hajótúra, minden. Vissza kell mennünk oda!!!
Balatonon is voltunk. Most egy kicsit hűvösebb volt a vize, mint tavaly, de sokat fürödtünk. Béláékkal hajókáztunk és a hajóról ugráltunk a vízbe. Felfedeztünk egy új pékséget, ahonnan reggelente Imóval hoztuk a reggelit. Sokat röpiztünk, pingpongoztunk. Nagyon jó volt!
Táborokban is voltam a nyáron. Rajztáborban, a Mátrában. A tábor végén volt egy kiállítás a szülőknek, a mi rajzainkból.
Klára elmélyülten fest a rajztáborban

Egyik ott készült műve
Judo táborban ...... :)
És színésztáborban..... :) Nagyon jó volt!
Nekem nagyon tetszett ez a nyár!!!!!!"
(Klára bizonyos szavakat, mondatrészeket, mondatokat átírt egy másik színnel is - azokat emeltem ki vastaggal.)





IMOLA:
"A nyár
Nagyon jó volt Tenerife. A szálloda nem volt a legjobb, de a kaja, a medence meg a bár is tetszett. A tenger nagyon jó volt, csak az volt a baj, hogy belement a víz a szemembe.
A "négyesfogat" a nem túlságosan agyondicsért
szálloda előtt 

A Teide nagyon tetszett, tök szép volt a táj, meg az egész Teide.
Imó a Teidén (egy vulkán)

Hárman a Teidén, megpihenve
A Siam Parkban talán a legjobb az volt, amikor felettünk úszkáltak a cápák, mi meg alatta libegtünk át ilyen úszógumikon. Az összes csúszda nagyon jó volt. A Loro Parkban a delfinek és az orkák voltak a legjobbak. A tigrisek is nagyon aranyosak voltak, meg az összes többi állat.
Tesós selfie a Loro Parkban
A hajótúrában az volt a legjobb, amikor láttunk delfineket meg bálnákat. Nagyon szép volt a táj. A legrosszabb az volt, hogy elmentünk onnan.
Balaton, az mindig jó. :) A víz itt is jó volt. A kanaszta-partik is nagyon jók voltak, kár, hogy Anyuval nem nyertünk olyan sokat. A pékes nők (a hölgyek a pékségben) furik voltak (meg a rendszer is :) ), de a kajájuk nagyon finom volt. A Pieroban (egy étterem) Sanyi volt a legviccesebb. :) De a rántott hús is nagyon jó volt.. A lángosozó is nagyon jó volt, a lángos, a pizza és a palacsinta nagyon finomak voltak. Kár volt az is, hogy onnan elmentünk, de Velence is jó volt (edzőtábor). Miután onnan is visszajöttünk, nagyon jó volt elmenni Akarattyára (barátnőhöz).
Jó volt hazajönni és edzeni. A nyárban a legjobb nem tudom mi volt, de a legrosszabb biztos, hogy az (volt) lesz, hogy vége lesz és kezdődik a suli."
Vigyor a sziklán

Imola tud ám arcokat is vágni

És ha kell, a száját is jól kinyitja!!! :)



Ifjú turista a Loro Parkban
Imónál zárójelben és dőlt betűvel be-beszúrtam egy-egy magyarázó szót, kifejezést, az érthetőség kedvéért, és azt tervezem, hogy az én nyár végi feladatom a számára az lesz, hogy leíratok vele legalább 20 szót/kifejezést a "jó" szinonimájaként..... :)


Nos tehát, az Ikrek legfőbb mondandója a nyárral kapcsolatban ez volt. Így hirtelenjében. Szerintem jól érezték magukat. :)
Érdekes, a tevegelést nem említették
(no majd én, az én beszámolómban!)


Fotó-szünet a Teidére menet

Ikres Titanic-verzió :)
(Habár ez a hajó nem süllyedt el...)

Ikrek a Loro Parkban

Iker- (majom-?!) szeretet

Egy nyári reggeli, otthon.....

4 megjegyzés:

Kriszti írta...

Jo kis nyar volt ez.:-) Olyan szep az elso kep, kicsit meg be is konnyeztem rajta. Es Imo fogalmazasa egyaltalan nem bena, nagyon aranyos. :-)

Szitya írta...

Kedves Kriszti!

Az a kedvenc képem az idei nyárról! :) :)

kedveslany írta...

Kedves Szitya! A nyár kicsit elsodort a blogod olvasásától, de remélem hamarosan vissza zökkenünk a régi napirendbe. Nagyon jó olvasni Rólatok!!!
Kívánok Nektek szép őszi napokat és sok-sok közös élményt! Szeretettel: Ági

Szitya írta...

Kedves Ági!

Köszönöm a kedves szavaidat!
Remélem, jól telt a "sodró" nyár! :)
Szeretettel:
Szilvi