Pages

2010. május 20., csütörtök

A toborzó

Zitánkat két megtisztelő felkérés is megtalálta az utóbbi egy hónapban. Amiből én, elfogult szülő, arra következtetek, hogy tényleg fantasztikus kisugárzása van a gyereknek. Nem biztos, hogy feltétlenül a csúcstehetség-kategóriába tartozik (bár biztos nem is a "bénába"), de van benne egy pici "plusssssz", amire felkaphatják az emberek a fejüket.

Az első ilyen megtisztelő megjelenése az ovisok előtt volt. Bizony! Kerületünk zeneiskolája minden évben rendez egy délelőttöt a "végzős" ovisok számára, amikor is egy hangszer-bemutató koncert keretében próbálják őket meggyőzni a zenélés szépségéről, és persze tippeket adni arra, hogy melyik hangszert válasszák. A nagycsoportos ovisoknak egyébként is "jár" heti egy óra zeneovis foglalkozás (ugyancsak a zeneiskola egy tanára által), így némiképpen felkészítve érkeztek oda, és persze teljesen izgatottan!

Zita tehát ezen a hangszerbemutatón vehetett részt, hogy - fuvola tanárnőjét idézve - "jó sok kisgyereket győzzön meg a fuvola szépségéről, és sokakat toborozzon!". Én egészen meghatódtam, hogy ezt a meggyőzést Zitára bízta. Ismét a Carmen szólt, "telt ház" előtt (sőt! dupla telt ház, mert akkora a kerületünk, hogy két teremnyi nagycsoportos is lakik benne), csak előtte még megmutatta Zita, hogy miként lehet madárdalra bírni a fuvolát. Az ovisok kitörő lelkesedéssel fogadták a produkciót, dübörögtek a lábukkal, tapsoltak és kurjongattak: tényleg hálás közeg volt (Zita mesélte, hogy a második csapat is ilyen volt - én azt sajnos már nem láttam-hallottam). A tapsot már nem rögzítettem, mert Zita a végén fintorokat vágott egy elrontott hang miatt, és azt meg nem akartam tovább megtartani az örökkévalóságnak (de legalábbis a Youtube-nak...).Ezt a felvételt  most ide bebiggyesztem, mert itt legalább van zongorakíséret, és ráadásul nem kell kitekert nyakkal nézni. A minősége ugyan továbbra is gyatra (csak a fényképezőgépes filemeket tudom letölteni, a számítógépünk nem elég izmos a videókamerához..., node, ez legyen a legnagyobb bajunk...)


A másik felkérést a "Nagy Sportágválasztó" nevű, egyre "híresebb" rendezvényre kapta, ahol - természetesen - a (kard)vívást népszerűsítette. Úgy örült ennek a lehetőségnek is!!! Pedig ez múlt szombaton volt, abban a ramaty időben. Sajnos, én nem tudtam őt meglesni "munka közben", mert más helyre voltunk már régebbről hivatalosak, de Zita azt mesélte, hogy az eső és hideg ellenére is rengeteg érdeklődő volt, és ő szívesen magyarázta mindenkinek a fegyvernemek közti különbséget, továbbá igazán élvezettel mutatta is be, vívótársával, az alapdolgokat. Hihetetlenül vidáman tért onnan haza, teljesen feltöltődve.

Szóval, Zita toborzói mivoltában is lubickolt. Valahogy örülök ennek

0 megjegyzés: